Checklist: kunnen

 

Kunnen

  • Sluit je aan op de vaardigheden van de deelnemers, en vraag je geen dingen van ze waar ze misschien de vaardigheden niet voor in huis hebben? Zijn er vaardigheden die je hoopt te ontwikkelen bij de deelnemers, en die zij zelf ook graag ontwikkelen, wat reik je hen dan aan om dit ook daadwerkelijk te kunnen ontwikkelen?
  • Zijn er voor de doelgroep verschillende manieren en mogelijkheden om deel te nemen?
  • Gebruik je de taal die de deelnemers spreken?
  • Communiceer je via internet, maar hebben de deelnemers wel computers en weten zij hoe ze met internet om moeten gaan? Hoe zijn alle verschillende deelnemersgroepen het best bereikbaar?
  • Heb je met het plannen van bijeenkomsten rekening gehouden met de beschikbaarheid van de deelnemers?
  • Is de locatie goed bereikbaar?
  • Hebben de deelnemers voldoende zelfvertrouwen of een goed zelfbeeld om mee te kunnen doen?
Reacties
Doe mee aan de discussie! Login of registreer om reacties te kunnen plaatsen.

Media